«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

عاشق مردم!

  • کد خبر: ۱۷۳۱۸۲
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
عاشق مردم!
عشق حکم می‌کند از خویش فراتر رفتن را و دیگری را دوست داشتن.

عشق حکم می‌کند از خویش فراتر رفتن را و دیگری را دوست داشتن. حکم می‌کند ادامه راه را و در مدار حق قرارگرفتن را. زیبا می‌گفت استاد نکته سنج، حضرت آیت ا... صفائی حائری (ره) این حقیقت را: «کسى که عاشق حق شد، عاشق خلق مى شود که: عاشقم بر همه‏ عالم که همه عالم از اوست؛ و این عشق مى شود زیربناى مبارزه و امربه معروف و نهى ازمنکر.» می‌شود عرصه کوشندگی و ایثارگری برای بهترشدن حال مردم. کسی که عاشق حق است، نمی‌تواند حق‌های زیرپامانده را ببیند و تحمل کند. عاشق به راه است و به فریاد.

اگر می‌بینیم برجانشستگی اذیتمان نمی‌کند، می‌بینیم حال ناخوش خلق خدا تکانمان نمی‌دهد، می‌بینیم دست خالی دیگران را و دست به جیب نمی‌شویم به قدر توانمان، زخم می‌بینیم و از مرهم در اختیار دریغ می‌کنیم، گره کار خلق به سرانگشت ما باز می‌شود، اما انگشت‌ها را مشت می‌کنیم و... به این دلیل است که عشق در ما روزبه روز کم رنگ‌تر می‌شود.

دقیق می‌گفت استاد این را: «کسى که عاشق شد، خواستار بهروزى و بهزیستى و رشد و حرکت و کمال معشوق است و در این دید حتى یک پَر سبزى و یک لقمه نان و یک ورق کاغذ هم هدر نمى شود و ضایع نمى گردد، که باید هر چیز به رشد خود و کمال خود برسد و این خوددارى از اسراف بر اساس این اعتقاد استوار مى شود، نه فقط بر اساس یک بخل یا یک دید اقتصادى.»

این اعتقاد است که به انسان هویت می‌دهد، وگرنه اگر با سویه امساک و بخل و خساست همراه بشود که هویت انسانی ما را به چاه چالش می‌اندازد. ما نسبت به همدیگر و جامعه مسئولیم. این مسئولیت حکم می‌کند نسبت به سرنوشت هم بی تفاوت نباشیم، بلکه روزبه روز تفاوت‌ها را در نظر بگیریم. حواسمان باشد به این نگاه: «کسى که یک پر سبزى را هدر نمى دهد و اسراف نمى کند، چگونه مى تواند شاهد ازدست رفتن استعدادهاى خلق باشد؟»

ما نسبت به هم مسئولیم و مسئولیت کسانی که تدبیر امور مردم با آنان است، به تعداد افراد اثرپذیر ضریب پیدا می‌کند. مدیران صاحب جایگاه می‌شوند، قدر می‌بینند و بر صدر می‌نشینند، به این دلیل که دست مردم را هم بگیرند و از زمین بلند کنند. ارزششان در پیشگاه خداوند هم دقیقا به اندازه تلاششان در این عرصه است. توان مدیریتی و تأثیرگذاری عملی اوست که کارنامه می‌شود و در دنیا و عقبا مدنظر قرار می‌گیرد، نه عبادات شخصی او. ما آدم ها، خودمان و زندگی مان نزد مسئولان امانتیم.

امانت داری شان را حتما محاسبه خواهد کرد خدایی که به فرموده رسولش، ما عیال اوییم: «الخلق عیال ا...، فاحب الخلق الى ا... من نفع عیال ا...، و ادخل على اهل بیت سرورا؛ مردم عائله خدا هستند، پس محبوب‌ترین کس نزد خدا، آن است که به عائله او سود رساند و خانواده اى را خوش حال کند.» ما می‌خواهیم همه مان محبوب‌ترین نزد خداوند باشیم. دعا می‌کنیم مسئولان به حُسنِ عمل، محبوب‌ترین محبوب‌های خدا باشند. چنین باد، ان شاءا....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->